13.9.18

הטיפול האולטימטיבי בפריצת דיסק


פריצת דיסק היא אחת הפגיעות הנפוצות ביותר שיש וכולנו חוששים ממנה מאוד. הסיבה שרובנו חוששים ממנה היא שהיא יכולה להגיע בטווח הארוך עקב ישיבה לא נכונה כאשר העולם המודרני כיום ברובו עובד מול מחשב. מה הטיפול הכי טוב לפריצת דיסק? במאמר זה נענה על כל השאלות מסביב לנושא זה.

מהו הטיפול האולטימטיבי בפריצת דיסק? 

טיפול בפריצת דיסק יכול להיות טוב יותר או טוב פחו ונשאלת השאלה במה זה תלוי. קודם כל, זה תלוי בחומרת המצב שכן יכול להיות שהנזק שנגרם לדיסק רק בהתחלתו ויכול להיות שמדובר בנזק חמור מאוד. כמו כן יש חשיבות רבה גם למצב הכללי של הנפגע כמו למשל גילו או מצבו הגופני. יכול גם להיות שהטיפול שניתן לא יהיה טוב בגלל זהות הרופא שכן יש רופאים בעלי כישורים טובים יותר מאחרים, למרות שבכל מקרה הרמה בארץ גבוהה. בכל מקרה הטיפול הכי טוב יכלול טיפול משולב, כלומר גם טיפול תרופתי, גם טיפול פיזיותרפי וגם שילוב באביזרים שונים, אחרי התאמה אישית לאדם.

להיכן יש להגיע על מנת לטפל בצורה הכי יעילה בפריצת דיסק? 

• כדי לקבל טיפול בפריצת דיסק באופן הכי טוב שיש, יש צורך להגיע תחילה לרופא אורתופד מומחה. אורתופד מומחה יוכל להסביר לכם בדיוק מה המצב שלכם בצורה שרופא משפחה או כל רופא מומחה אחר לא יוכל להסביר. כמובן שהרופא האורתופד ייאלץ לשלוח אתכם למספר צילומים ויבצע בעצמו מספר בדיקות כדי להבין מה חומרת המצב ומה יהיה הטיפול הכי טוב עבורכם. חשוב לזכור שטיפול בפריצת דיסק שנחשב לטוב לא יהיה רק בהתאם לחומרת הבעיה אלא בהתאם לשגרת חייכם ולהעדפות שלכם כמטופלים. 

• חשוב לזכור שטיפול בפריצת דיסק תמיד יהיה טיפול ארוך טווח. אי אפשר לטפל בבעיה כזו בבת אחת ובקצרה כמו שהיא גם לא מופיעה בבת אחת. אמנם הכאבים יכולים להופיע כך פתאום ברגע אחד אך למעשה זו פגיעה בהתהוות ולכן חשוב מאוד לשים לב לכל הסימנים גם בטיפול עצמו חשוב להיות סבלניים ולהבין שהטיפול מצריך מכם שינוי של שגרת חייכם והשקעה בתהליך. 

האם הטיפול שונה בין הגיל השלישי לאנשים צעירים יחסית? 

הטיפול בפריצת דיסק יהיה שונה בהתאם למצב האקטואלי של המטופל כאשר כמו שכבר אמרנו מקודם, הגיל של המטופל משפיע מאוד. גיל המטופל יכול להיות לרעתו או לטובתו של המטופל כאשר טיפול בפריצת דיסק בגיל מתקדם יותר יכול להיות קשה יותר. פריצת דיסק היא פגיעה שיכולה לקרות לכל אחד והיא לא תלויה רק בגיל או במצב הגופני אלא גם בישיבה נכונה של אותו אדם בעבודתו, שגרת חייו כמו למשל נשיאת משאות כבדים וכן הלאה. צעירים ומבוגרים יחלימו טוב יותר מבני הגיל השלישי אך הטיפול בפריצת דיסק יגבה מהם שינוי חיים משמעותי יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה