5.8.18

טיפולי גב לכאבים כרוניים


הגב הוא אחד האיברים הכי גדולים וחשובים בגוף האדם. יכול להיות שאנו בטוחים שהוא חזק מאוד ויכול לעמוד במעמסות קשות אך בסופו של דבר עם הגיל הוא נחלש ולמעשה גם בגיל צעיר מאוד, אפילו בשיא שלכם, הוא יכול להינזק מאוד. מה אפשר לעשות עם כאבי גב כרוניים?

לפנות לרופא מומחה

אם אתם רוצים לטפל בבעיות הגב שיש לכם ולהיפטר מהכאבים אתם תחילה חייבים לפנות לאורתופד מומחה. אורתופד מומחה יוכל לעזור לכם בכאבי הגב והוא למעשה אחראי על כל מערכת התנועה והשלד. הוא הרופא היחיד שיוכל לעזור לכם וגם כאשר תגיעו לרופא המשפחה שלכם והוא ימליץ לכם שאתם לא צריכים עוד טיפול, תספרו לו שהכאבים כרוניים ומעיקים על שגרת יומכם ותקבעו תור לאורתופד בלי לסמוך על טיפים באינטרנט לכל מקרה שהמצב שלכם יהיה שונה ויצריך עין מקצועית. האורתופד יכול להמליץ לכם על מגוון רחב של טיפולים בהתאם למצב שלכם ולשגרת יומכם. 

להשתמש באביזרים להקלה על הכאבים

אחד הדברים הראשונים שהרופא יבשר לכם כדי להעניק טיפולים בכאבי גב הוא כמובן להשתמש באביזרים שונים. אולי זה ייראה לכם כמו דבר די פשוט אך כמה שזה סמלי, כך זה עוזר. כאבי גב יכולים להיות הרבה פחות מציקים כאשר יש לכם חגורת גב מתאימה, מדרסים שמרככים את הלחיצה של הברכיים על הגב התחתון ומנמיכות את הלחץ של כל משקל הגוף, ואולי גם תחבושת אלסטית לברך מה שיכול להיות הגורם לבעיות הגב בגלל המשקל שלא מתפזר בלחץ הנכון. כל אחד מהאביזרים הללו כולל כריות לשינה נכונה יותר בהתאם לסוג הכאבים יכולים לעזור.


טיפול תרופתי לשיכוך כאבים

יש מגוון רחב של טיפולים שיכולים לעזור נקודתית לגב לצד טיפולים יותר מערכתיים. למשל, אם כבר הזכרנו את האביזרים לפני כן אז אפשר גם לציין כל מיני אמצעי חימום לגב שיכולים לפזר את הדלקת ולעזור בשיכוך הכאב. עם זאת למי שרוצה שיכוך כאב טוב יותר וכולל לכל הגוף יכול לקבל מרשם לכדורים חזקים מרופא כמו למשל קודאין או איבופן. בכל מקרה התרופות הללו אינן פותרות את הבעיה אלא רק את הכאבים עצמם. 

הטיפול שתמיד מומלץ: פיזיותרפיה

ככל הנראה כשיספרו לכם על הטיפולים הפיזיותרפיים שכדאי שתעברו, כמו כל אחד אחד אתם לא תרצו לשמוע על זה כי הרי מדובר בסדרת מפגשים די ארוכה שיכולה להימשך כמה חודשים, ואתם יכולים למצוא את עצמכם מבזבזים זמן רב על כך. לאנשים עם קריירה עמוסה זה לא יתאים אך בסופו של דבר מדובר על אחד הפתרונות הכי טובים לכאבים בגב. טיפולים בכאבי גב חייבים להיות בכל מקרה משולבים עם פיזיותרפיה שמטרתה לחזק את הגוף ולהחזיר אותו למוטב. ללא טיפולים פיזיותרפים אתם יכולים לסבול הרבה יותר ולהאריך את ההחלמה.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה